Extras din legislaţia în vigoare privind definirea categoriilor de vehicule


A. DEFINIREA CATEGORIILOR DE OMOLOGARE

OMOLOGARE – Tractoare agricole sau forestiere cu roţi (categoria T)


Categoria T1: – tractoare cu roţi, a căror viteză maximă constructivă nu depăşeşte 40 km/h, al căror ecartament minim al axei cea mai apropiată de conducător este egal sau mai mare de 1.150 mm, cu masa proprie mai mare de 600 kg şi cu garda la sol mai mică sau egală cu 1.000 mm.
În cazul tractoarelor la care poziţia conducătorului este reversibilă (scaun şi volan reversibile), axa cea mai apropiată de conducător este axa care este echipată cu anvelopele cu cel mai mare diametru;
Categoria T2: – tractoare cu roţi, a căror viteză maximă constructivă nu depăşeşte 40 km/h, al căror ecartament minim este mai mic de 1.150 mm, cu masa proprie mai mare de 600 kg şi cu garda la sol mai mică sau egală cu 600 mm.
Totuşi, dacă înălţimea centrului de greutate al tractorului (măsurată în raport cu solul, în conformitate cu ISO 789-6:1982), raportată la media ecartamentelor minime ale fiecărei axe, este mai mare de 0,90, viteza maximă constructivă este limitată la 30 km/h;
Categoria T3: – tractoare cu roţi, a căror viteză maximă constructivă nu depăşeşte 40 km/h, iar masa proprie este mai mică sau egală cu 600 kg ;
Categoria T4: tractoare speciale cu roţi, a căror viteză maximă constructivă nu este mai mare de 40 km/h;
Categoria T 4.1 (tractoare cu gardă la sol mare) – tractoare concepute pentru a lucra în culturi înalte liniare, de exemplu, culturile de viţă de vie. Ele sunt caracterizate de un şasiu (sau o parte de
şasiu) supraînălţat, astfel încât să poată circula paralel cu rândurile de cultură, cu roţile din dreapta şi stânga de o parte şi de alta a unuia sau mai multor rânduri. Ele sunt concepute pentru a purta sau a
folosi utilaje care pot fi fixate în faţă, între axe, în spate sau pe o platformă. Atunci când tractorul se află în poziţie de lucru, garda la sol, măsurată în planul vertical al rândurilor de cultură, este mai mare
de 1.000 mm. Atunci când înălţimea centrului de greutate al tractorului (măsurată în raport cu solul şi folosind anvelopele cu care este echipat în mod normal, în conformitate cu ISO 789-6:1982), împărţită la media ecartamentelor minime ale tuturor axelor este mai mare de 0,90, viteza maximă constructivă nu trebuie să depăşească 30 km/h;
Categoria T 4.2 (tractoare cu lăţime mare) – tractoare caracterizate prin dimensiunile lor mari, destinate în principal lucrărilor pe suprafeţe agricole mari;
Categoria T 4.3 (tractoare cu gardă la sol mică) – tractoare cu 4 roţi motoare, ale căror echipamente interschimbabile sunt destinate utilizării în domeniul agricol sau forestier, caracterizate printr-un şasiu portant, echipate cu una sau mai multe prize de forţă şi care au o masă maximă tehnic admisibilă nu mai mare de 10 tone şi al căror raport între această masă şi masa proprie maximă este mai mic de 2,5. În plus, centrul de greutate al acestor tractoare (măsurat în raport cu solul şi utilizând anvelopele cu care sunt echipate în mod normal, în conformitate cu ISO 789-6:1982) este mai mic de 850 mm
Categoria T5: tractoare cu roţi, a căror viteză maximă constructivă este mai mare de 40 km/h.

  • OMOLOGARE – CATEGORIILE L1e – L7e (OMLPTL 211/2003)
    Categoria L1e – mopede cu două roţi, respectiv vehicule cu două roţi a căror viteză maximă constructivă nu depăşeşte 45 km/h şi echipate cu un motor:
    a) cu o cilindree de cel mult 50 cm3 dacă este un motor cu ardere internă, sau
    b) cu o putere nominală continuă maximă de cel mult 4 kW dacă este un motor electric.
    Categoria L2e – mopede cu trei roţi, respectiv vehicule cu trei roţi a căror viteză maximă constructivă nu depăşeşte 45 km/h şi echipate cu un motor:
    a) cu o cilindree de cel mult 50 cm3 dacă este un motor cu ardere internă cu aprindere prin scânteie, sau
    b) cu o putere maximă netă de cel mult 4 kW dacă este un alt motor cu ardere internă, sau c) cu o putere nominală continuă maximă de cel mult 4 kW dacă este un motor electric.
    Categoria L3e – motociclete fără ataş, respectiv vehicule cu două roţi fără ataş, echipate cu un motor cu o cilindree mai mare de 50 cm3 dacă este un motor cu ardere internă şi/sau a căror viteză maximă constructivă depăşeşte 45 km/h.
    Categoria L4e – motociclete cu ataş, respectiv vehicule cu două roţi cu ataş, echipate cu un motor cu o cilindree mai mare de 50 cm3 dacă este un motor cu ardere internă şi/sau a căror viteză
    maximă constructivă depăşeşte 45 km/h.
    Categoria L5e – tricicluri, respectiv vehicule cu trei roţi simetrice şi echipate cu un motor cu o cilindree mai mare de 50 cm3 dacă este un motor cu ardere internă şi/sau a căror viteză maximă
    constructivă depăşeşte 45 km/h.
    Categoria L6e – cvadricicluri uşoare, respectiv vehicule cu 4 roţi a căror masă la gol este de cel mult 350 kg, exclusiv masa acumulatorilor în cazul vehiculelor cu tracţiune electrică, având viteza
    maximă constructivă de cel mult 45 km/h şi echipate cu un motor:
    a) cu o cilindree de cel mult 50 cm3 dacă este un motor cu ardere internă cu aprindere prin scânteie, sau
    b) cu o putere maximă netă de cel mult 4 kW dacă este un alt motor cu ardere internă, sau
    c) cu o putere nominală continuă maximă de cel mult 4 kW dacă este un motor electric.
    Categoria L7e – cvadricicluri, respectiv vehicule cu 4 roţi, altele decât cvadriciclurile uşoare, având masa la gol de cel mult 400 kg (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri),
    exclusiv masa acumulatorilor în cazul vehiculelor cu tracţiune electrică, şi echipate cu un motor a cărui putere maximă netă este de cel mult 15 kW.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

0
SUMAR
  • No products in the cart.